مقالات

۴ نشانه کلیدی برای تعویض شیر حمام

 باز کردن شیر آب در حمام یکی از اولین کارهایی است که هر روز صبح هنگام دوش گرفتن انجام می دهیم. شیر حمام را برای حمام کردن در آب گرم باز می کنیم یا شیر آب را برای مسواک زدن دندان ها یا حتی برای شست و شوی کودکانمان باز می کنیم.  بنابراین ما در طول روز بارها و بارها از شیرآلات استفاده می کنیم.
با گذشت زمان، ممکن است متوجه شوید که شیر حمام شما نیاز به تعویض دارد. برای اینکه بدانید زمان تعویض شیر حمام منزلتان چه زمانی می باشد ما در اینجا شما را با 4 نشانه کلیدی برای تعویض شیرحمام آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید:
 

نشتی اهرم ها و دستگیره ها

 
شیرآلات داخلی برای عمر طولانی طراحی نشده اند. آنها از قطعات مختلفی تشکیل شده اند که در طول سال ها ممکن است فرسوده شوند.شیر آلات داخلی نشتی شیر آب معمولا یکی از اولین نشانه هایی است که نشان می دهد زمان تعویض شیر آب فرا رسیده است.
این نشتی ها به احتمال زیاد در جایی که شیر آب به دیوار برخورد می کند رخ می دهد. آب از دیوار پایین می ریزد و هدر می رود. تعمیر شیر آب که نشتی دارد می تواند برای شما هزینه داشته باشد. گاهی اوقات یک شیر آب نشتی را می توان با یک واشر جدید یا تعویض واشر تعمیر کرد. این راه حل ممکن است برای مدت کوتاهی مفید باشد، اما با دیدن این علامت، حتما باید به فکر تعویض شیر حمام خود باشید.
 

زنگ زدگی

 
لوله ها در طولانی مدت زنگ می زند. اگر لوله های شما در معرض مواد شیمیایی خاصی قرار بگیرند، احتمال زنگ زدگی زیاد است. خود آب نیز می تواند باعث زنگ زدگی موقت شود. در بسیاری از خانه ها لوله های فولادی به دلیل سختی آب به راحتی خراب می شوند.
اگر رسوبات دسته را پوشانده است، توصیه می شود گاهی آن را در سرکه و محلول آبی خیس کنید تا زنگ زدگی از بین برود. نوشابه سیاه در از بین بردن زنگ زدگی و باقی مانده ها نیز بسیار موثر است.
 

تجمع مواد معدنی بر روی شیر حمام

 
در کنار رگه های نواری، می توانید مواد معدنی بسیاری را مشاهده کنید. این مواد می توانند داخل یا خارج از شیرآلات ساختمانی باشند. قرار گرفتن در معرض منابع آب سنگین یکی از شایع ترین علل رسوبات معدنی است. متأسفانه این مواد معدنی تأثیر زیادی در تخریب شیر حمام شما دارند. آنها حتی می توانند به پوشش بیرونی محصول آسیب برسانند. از آنجایی که این ساختار معدنی مشخص است، تعویض شیر آب مشکل را کاملا حل می کند.
 

چکه کردن شیر حمام

 
چکه آب نه تنها شما را عصبی می کند، بلکه بر قبض آب شما نیز تأثیر می گذارد. چکیدن مداوم نشانه ای از مشکل جدی در شیر آب شماست. اطمینان حاصل کنید که آب کاملاً بسته شده است تا مشخص شود چه مقدار آب از شیر آب نشت می کند. اگر این مقدار قابل توجه است، بهتر است شیر ​​آب را در منزل خود تعویض کنید.
یک شیر آب جدید ممکن است هزینه زیادی برای شما داشته باشد، اما در دراز مدت می تواند در هزینه های ماهیانه آب و حتی برق صرفه جویی کند. 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *