مقالات

آشنایی کامل با انواع مختلف کفشور حمام

 
 
هنگام طراحی حمام، بیشتر افراد به ظاهر هر وسیله بیشتر از استفاده از آن توجه می کنند. کفشور یکی از مهم ترین قسمت های حمام شماست. تنوع ظاهری و کاربردی این محصول نیز بسیار زیاد است و باید بدانید هر کفشور حمام در چه سبک و اندازه ای می تواند مناسب باشد.
اگر آشنایی کامل با انواع مختلف کفشور حمام داشته باشید، تحت تاثیر عواقب غیرمنتظره ای مانند کپک زدگی و نشتی درحمام قرار نخواهید گرفت. کفشور مناسب از تحمیل هزینه های اضافی به خانه شما جلوگیری می کند.
 
انواع مختلف کفشور حمام
 
انواع مختلفی از کفشور حمام وجود دارد و ما در این مقاله سعی داریم آشنایی کامل با انواع مختلف کفشور حمام را برای شما داشته باشیم. کفشورها دو نوع هستند:
 
1. نقطه ای
2. خطی
 
تأثیرات هر دو مشابه است، اما عملکرد و ظاهر آنها متفاوت است. آنها در قسمت های مختلف حمام نصب می شوند، بنابراین کف حمام باید با توجه به محل نصب آنها و شرایط مورد نیاز برای تخلیه طراحی شود.
 
کفشور نقطه ای
 
یکی از رایج ترین نوع کفشور می باشد. این نوع کفشور در هر قسمت از خانه که در آن از شیرآلات ساختمانی استفاده شده است قابل اجرا می باشد. این نوع کفشورها در مرکز قرار می گیرند و در سایز کوچک هستند کف حمام باید از تمامی جهات به سمت این کفشور دارای شیب باشد.این نوع کفشور از نظر هزینه مقرون به صرفه می باشد. 
از آنجایی که کف حمام باید در تمام جهات به سمت کفشور شیب داشته باشد، در مورد کاشی کاری محدودتر خواهید بود. به طور کلی، برای کار با شیب ها، باید از کاشی با اندازه کوچکتر استفاده کنید. 
 
کفشور خطی
 
این نوع کفپوش به شکل مستطیل می باشد و به اندازه کل عرض دیوار حمام شما است. این نوع کفشور دست شما را برای انتخاب و نصب کاشی باز می گذارد.
 
مزایا
 
ایده آل برای حمام یکپارچه
در کنار آن می توانید از کاشی های بزرگ استفاده کنید
کف حمام فقط به یک جهت شیب نیاز دارد
 
معایب:
 
نسبت به کفشور نقطه ای گران تر است
 
کفشور مناسب انواع کف حمام
 
ما در مورد دو نوع اصلی کفشور صحبت کردیم. در این مرحله هنوز انواع مختلفی از کفشور ها وجود دارد که می توانیم از بین آنها یکی را انتخاب کرده و آنها را بررسی کنیم. اینکه کدام یک را انتخاب کنید بستگی به سطح کف حمام و اینکه کف در چه سطحی گذاشته شده است بستگی دارد.  در زیر سه کفشور با طراحی سفارشی برای موقعیت‌های خاص آورده شده است.
 
سه تکه
 
در ساخت حمام روی یک تخت چوبی مانند تخت های طبقه دوم منازل باید شرایطی را در نظر گرفت تا تخت چوبی آسیب نبیند و کپک و باکتری ایجاد نشود. نصب تجهیزات بهداشتی و شیرآلات در خانه هایی با کف چوبی بسیار چالش برانگیز است. یک کفشور سه تکه برای نصب در کف چنین حمامی مناسب است. 
 
یک تکه 
 
این مدل راحت ترین نوع کفشور برای نصب است زیرا قطعات بسیار کمی دارد. مدل یک تکه برای حمام های کاشی کاری شده در کف بتنی مناسب است. اگر بتن خیس شود، مشکل اساسی وجود نخواهد داشت، بنابراین نیازی به سفت کردن آن نیست. یک کفشور یک تکه به سادگی در لوله تخلیه اصلی پیچ می شود و در بالای صفحه قرار می گیرد. 
 
چندتکه
 
همانگونه که از اسمش پیداست از تعداد قطعات بیشتری برخوردار است. بیشتر قطعات در زیر کف حمام و روی لوله فاضلاب نصب می گردند. سپس پایه دوش به بالا متصل می شود و بدنه رزوه ای سیستم زهکشی به فلنج لوله زهکشی پیچ می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *