مقالات

روش برق انداختن سردوش حمام

 
به مرور زمان سر دوش از مخازن آب پر می شود و سوراخ های آن مسدود می شود و دیگر فشار آب لازم را مانند قبل ندارد. بنابراین، مهم است که به طور منظم سر دوش حمام را تمیز نمایید. در اینجا ما 4 روش برق انداختن سردوش حمام که باعث می شود سردوش عاری از رسوبات شود را به شما توصیه کرده ایم. با ما در ادامه همراه شوید.
 
4  روش برق انداختن سردوش حمام
 
یکی از رایج ترین مشکلاتی که تا به حال در حمام خود داشته اید، گرفتگی سر دوش است. پس از مدتی، سوراخ های سر دوش دیگر با فشار آب باز نمی شود و ذرات و رسوبات باقی مانده از جریان آب مسدود می شوند. به طور کلی دانستن نحوه تمیز کردن کل سر دوش یکی از نکات مهم برای نظافت حمام و نگهداری از این گونه وسایل است.
سر دوش های فشار قوی و حتی بهترین سر دوش های موجود در بازار هر از گاهی نیاز به تمیز کردن دارند. با تمیز کردن سردوش هر زمان که بخواهید می توانید یک تجربه دوش فشار بالا لذت بخش داشته باشید. 
بنابراین در این مقاله قصد داریم شما را با چند روش ساده و کم هزینه از بین بردن کثیفی های سردوش و برق انداختن آن آشنا کنیم.
 
استفاده از سرکه: رسوب زدایی سر دوش با سرکه یکی از راه های خانگی رایج برای پاکسازی سردوش و حتی شیرهای دستی است. و چون سرکه کاربردهای فراوانی برای نظافت و ضدعفونی سطوح مختلف منزل و انواع وسایل منزل دارد. شما به یک کیسه پلاستیکی، یک پاک کن، یک برس یا مسواک و مقداری سرکه سفید نیاز دارید تا رسوبات آهک را از سر دوش پاک کنید. ابتدا سرکه را در یک کیسه پلاستیکی بریزید و مطمئن شوید که مقدار سرکه مورد نیاز بسته به اندازه سردوش متفاوت است.
سپس کیسه را دور سر دوش بپیچید تا سر کاملاً در سرکه فرو برود. سپس حدود 8-10 ساعت صبر کنید یا یک شب صبر کنید تا سرکه کاملا حل شود.در آخر سردوش حمام را با برس یا مسواک تمیز کرده و آبکشی کنید. 
 
سرکه و جوش شیرین: این روش برای سردوش های جداشونده استفاده می شود. این سردوش ها را می توان درآورد و با چرخاندن باز می شود. به این ترتیب سردوش را باز کرده و تمام اجزای آن را جدا کنید. سپس جوش شیرین و سرکه را در ظرفی بریزید تا محلول یکدستی به دست آید. سپس با مسواک این محلول را به قسمت های سردوش بمالید تا تمیز شود.
 
نمک، سرکه و جوش شیرین: یک روش برای از بین بردن رسوبات سردوش است. که آنها را یک شب تا صبح در محلولی از سرکه (یک فنجان)، جوش شیرین (1/3 فنجان) و چند قاشق چایخوری نمک خیس کنید. سپس آن را آب کشی کرده و مجددا نصب نمایید.
 
 
استفاده از شوینده های مخصوص: اگر روش های فوق مفید نبود، می توانید از شوینده های مخصوص به عنوان محلول یا اسپری برای کاهش رسوبات سردوش استفاده کنید. این محصولات آهک و کلسیم را از سردوش پاک کرده و منافذ مسدود شده آن را باز می کنند.
 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *