مقالات

جکوزی خانگی چیست؟

jacuzzi 1 600x423 1

 

ایده اولیه ساخت جکوزی برای درمان رماتیسم بود. اختراع جکوزی به بیماری یک پسر بچه 15 ساله برمی گردد. این پسر بچه به بیماری آرتریت روماتوئید مبتلا می گردد و از پدر می خواهد راه حلی برای تسکین پیدا کند. آقای انزو جکوزی با این اختراع به تمامی کسانی که دچار این بیماری می باشند که در واقع رماتیسم مفصلی است کمک بزرگی کرده است. در مسیر این فشار آب عمل ماساژ بدن صورت بگیرد. در بیشتر استخرها جکوزی های عمومی و بزرگ با پمپ های بسیار قوی و خروجی های زیادی کار می کنند. سیستم لوله کشی جکوزی آنها هر چند تفاوت زیادی با نوع خانگی ندارد ولی بسیار بزرگتر و قوی تر است.

وان جکوزی خانگی یک سیستم بسیار ساده تر و جمع و جور با همان قابلیت های وان های بزرگ عمومی می باشد که در بعد خانگی و برای تعداد افزاد 1 تا 4 نفر ساخته شده است.


مزایای جکوزی در خانه

 

کاهش استرس: استفاده از جکوزی باعث آرامش روحی و ذهنی و کاهش اضطراب و استرس می شود. همچنین ماساژ انجام ‌شده توسط جت‌های جکوزی، بدن را ریلکس کرده و تنش‌ها را دور می‌کند.

قلب سالم با جکوزی: جکوزی می تواند ورزشی مناسب برای قلب باشد. غوطه ور شدن در آب باعث می شود قلب سخت تر کار کند و این عمل باعث می شود قلب سالم تری داشته باشید. البته کسانی که ناراحتی قلبی دارند باید قبل از استفاده از جکوزی با پزشک خود مشورت کنند.

خواب بهتر: درواقع آب گرم باعث می‌شود عضلات شما آرام شده و همین آرامش ایجاد شده باعث می شود خوابی آرام و با کیفیت داشته باشید.

کنترل فشارخون: فعالیت بالای قلب در آب گرم جکوزی فشارخون را کاهش می‌دهد بر اساس تحقیقات نشان داده شده نشستن در حمام آب گرم می‌تواند فشار شما را کنترل کند. به شرطی که در این موارد با پزشک خود مشورت کنید.

جکوزی مناسب ورزشکاران: اگر ورزشکار هستید که از دردها و مصدومیت‌های طولانی رنج می‌برید یا اگر فردی هستید که دچار سانحه و شکستگی استخوان شده‌اید می‌توانید برای درمان از جکوزی استفاده کنید.

کنترل قند و وزن: گفته می‌شود استفاده از آب گرم می‌تواند به کاهش قند خون و وزن نیز کمک کند. البته در این موارد هیچ‌چیز بهتر از داشتن یک رژیم غذایی سالم نیست.

انواع جکوزی مناسب و خانگی

وان جکوزی خانگی به دو شکل در خانه ها و آپارتمان ها ساخته می شود:

1. جکوزی های قابل حمل که عموماً با پشم و شیشه و اکریلیک ساخته می شوند و جنس آن ها متفاوت است.

2. ولی افرادی که به دنبال ایجاد جکوزی های لوکس تر و با ساختار قوی تر هستند، با اختصاص فضایی در حمام و یا استخر های ویلا ها جکوزی های خانگی را در بعد کوچکتر ولی با ساختاری مشابه جکوزی های عمومی احداث می کنند.

کلام آخر

در اینجا سعی داشتیم شما را با فواید جکوزی در خانه آشنا کنیم. به دلایل فواید ذکر شده ما به شما توصیه می کنیم اگر در منزل به هر دلیلی امکان نصب جکوزی را ندارید از جکوزی استخرها استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *