مقالات

نقش سرامیک پالرمو در دکوراسیون منزل

نقش مهمی در دکوراسیون داخلی نوع کفپوش و پوشش بدنه است. سرامیک یکی از محصولاتی است که به دلیل تنوع در بازار مورد توجه بسیاری از طراحان این حوزه قرار گرفته است. امروزه شاهد نقش سرامیک پالرمو در دکوراسیون منزل هستیم که جذابیت خانه را چندین برابر می کند.

سرامیک پالرمو چه نوع سرامیکی است؟


سرامیک پالرمو نوعی سرامیک چینی است که در برابر فشار، کشیدگی و خش و اسیدهای طبیعی بسیار مقاوم است. سرامیک هایی با تخلل و نفوذپذیری بسیار کم و با این ویژگی نسبت به بسیاری از سنگ های ساختمانی که امروزه در بازار ایران مورد استفاده قرار می گیرند، ارزان تر هستند. این محصول در برابر مواد شیمیایی، اسیدها و سایش مقاوم است. میزان جذب آب پالرمو کمتر از 0.5 درصد است و دلیل اصلی آن چگالی بالا و تخلل کم آن نسبت به سنگ و سرامیک است. این عدد در مقایسه با سرامیک های معمولی، چینی و بسیاری از سنگ های ساختمانی دیگر عدد زیادی است و رقبای آن ها مرمر و بعضی از گرانیت ها هستند.

طراحی و نقش سرامیک پالرمو در دکوراسیون منزل


طرح و نقش سرامیک پالرمو در دکوراسیون منزل اغلب از طرح های سازگار با محیط زیست در خود استفاده می کند که مجموعه سرامیک پالرمو را به یکی از بهترین انتخاب ها برای خلق دکوراسیونی زیبا تبدیل می کند.
از طرح ها و نقش سرامیک پالرمو می توان در کف سالن پذیرایی، کف آشپزخانه، دیوار سالن، دیوار آشپزخانه، دیوار حمام و سرویس بهداشتی استفاده کرد و به دلیل کیفیت بالای سرامیک پالرمو در نمای ساختمان نیز قابل استفاده است.

مزایای سفال پالرمو نسبت به سنگ ساختمانی


پالرمو محصولی است که ریشه‌های آن را می‌توان در آلمان و انگلستان قرن هفدهم جستجو کرد، اما با توسعه به پوشش کف امروزی تبدیل شد. این موفقیت سرامیک پالرمو به جای سنگ به دلایل زیادی برمی گردد، اما به طور خلاصه می توان به قیمت، سازگاری با محیط، و البته مقاومت در برابر اسید، بسته بندی و قابل حمل بودن اشاره کرد. تمامی این موارد باعث شدند که محصول را آنقدر منحصر به فرد شود که بازار سنگ را تحت تأثیر قرار دهد.

رقابت سرامیک پالرمو در برابر بازار سنگ ایران


تولید سرامیک پالرمو با مجوز اروپا در اواسط دهه 1990 در ایران آغاز شد و در سال 1996 و 1997 مشخص شد که رقیب اصلی برای سنگ ساختمانی ایران پیدا شده است. به دلایل زیادی این رقابت برنده نشد و این دو بازار کف و دیوارپوش را با هم تقسیم کردند. اما با وجود افزایش قیمت سنگ ساختمانی ایران در سال جدید، مزیت سرامیک پالرمو چند برابر شده و بازی سنگ و سرامیک در آستانه ورود به فاز جدیدی است.

یکی دیگر از مشکلات موجود در بازار ساخت و ساز کیفیت مصالح است. این بدان معنی است که بین هر کالای برند یک ثبات قابل اندازه گیری کیفیت وجود دارد. این پاشنه آشیل بلوک ساختمانی است. سنگ های استخراج شده را می توان از A تا F درجه بندی کرد، اما درجه بندی سرامیکی بسیار شفاف است. همه محصولات خارج از این دسته از لیست حذف خواهند شد.

کلام آخر

نقش سرامیک پالرمو در دکوراسیون منزل را در ایجاد یک تغییر بزرگ دست کم نگیرید. دکوراسیون مدرن و ایجاد الگو در هر نقطه از خانه بیننده را شگفت زده می کند. دقت رنگ و جزئیات طرح سرامیک نقش اساسی در ایجاد مناظر سنتی و کلاسیک دارد. در گذشته در طراحی داخلی حمام و سرویس بهداشتی از کاشی و سرامیک به صورت یک دست و یک رنگ استفاده می شد اما امروزه به دلیل نقشی که سرامیک پالرمو در طراحی داخلی ایفا می کند از رنگ های متنوعی برای دکوراسیون کف و دیوارها استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *