مقالات

مشکلات رابج شیر آلات بهداشتی

 
نادیده گرفتن شیرآلات و لوله کشی خانه تا زمانی که خراب شود کاری است که اکثر مردم انجام می دهند. اما توجه داشته باشید مشکلات رایج شیرآلات بهداشتی زمانی اتفاق می‌افتد که انتظارش را ندارید و شما را نگران می‌کند.
استفاده از لوله برای کنترل جریان آب از یک منبع و پخش موثر این جریان در مناطق مختلف خانه است. بسته به اندازه خانه شما، شیرآلات با سرعت های مختلفی فرسوده می شود. به همین دلیل است که خرید شیرآلات نامرغوب مشکلات زیادی را در حمام، آشپزخانه و سرویس بهداشتی شما ایجاد می کند و باید در انتخاب و خرید آن دقت کنید تا از این مشکلات جلوگیری کنید و هزینه های خود را کاهش دهید. 
 

مشکلات رایج شیرآلات بهداشتی چیست؟

 

فرسودگی و زنگ زدگی

 
مطمئن باشید هر زمان که روکش شیر زنگ زد، داخل آن نیز درگیر می شود. زنگ زدگی نیز می تواند بر سلامت و کیفیت لوله آب تأثیر بگذارد و طعم آب را تغییر دهد.
زنگ زدگی و رسوب آهک از مشکلات رایج شیرآلات بهداشتی است به دلیل استفاده متداول و مداوم هستند. شما نمی توانید از زنگ زدگی جلوگیری کنید مگر اینکه شیر آب شما کار نکند. وقتی شیر شما شروع به زنگ زدن کرد، باید به فکر تعویض آن با یک مدل جدیدتر باشید.
 

مشکلات رایج شیرآلات بهداشتی فشار کم است

 
یکی از مشکلات رایج همه شیرهای قدیمی، دریچه های ریز است. سوراخ های کوچک هواکش با خاک و زباله مسدود شده و آب را به خوبی هدایت نمی کند. نشتی لوله ها و مسدود شدن جریان آب نیز فشار آب را کاهش می دهد. اگر لوله‌ها سالم هستند و به درستی کار می‌کنند، مشکل اصلی به احتمال زیاد تنگی یا مسدود شدن شیر آب است.
 

خارج نشدن آب از شیر

 
در مورد شیرآلات قدیمی این مشکل مربوط به حفره داخلی است. از جمله طرح های جدید و استاندارد حداقل یک شیر داخلی گرد است که خاک و رسوب را در خود نگه می دارد.
 

شیرآب نشتی دارد

 
نشتی شیر آب آزاردهنده ترین مشکل شیرآلات خانگی است. علاوه بر هدر رفتن آب و افزایش قبض آب، تجمع در سینک ظرفشویی می تواند باعث آسیب دیدن به مبلمان، کابینت و حتی تجهیزات الکترونیکی شما شود. بهتر است بلافاصله قبل از اینکه فشار آب به شیرهای بهداشتی آسیب برساند، آب بندها را تعویض کنید.
 

مشکلات مربوط به نصب دستگاه ها و شیرآلات

 
وقتی خودتان دستگاه را نصب می کنید مشکلات نصب نادرست شما را آزار می دهد. هنگام نصب شیرآلات، حتما دستورالعمل ها را به دقت بخوانید و دستورالعمل ها را دقیقا دنبال کنید. قبل از شروع نصب، تمام ابزار لازم را آماده کنید.
اگر دستورالعمل ها واضح نیستند، به صورت آنلاین جستجو کنید یا از یک متخصص در مورد فرآیند نصب بپرسید. مشکلات نصب می تواند ناشی از شل شدن قطعات در حین نصب باشد. همچنین می توانید هنگام مونتاژ قطعات، از قطعات کوچک غافل شوید یا از دست بدهید. ساده ترین و مطمئن ترین راه کمک گرفتن از یک لوله کش و یک متخصص است.
 
 

صداهای عجیب و بلند شیرآب

 
از مشکلات رایج شیرآلات بهداشتی شنیدن صداهای عجیب مانند سوت زدن شیرآب یا پچ پچ آن است. این صداها نشان دهنده مشکلی در سیستم آب شماست و باید توسط تامین کننده آب شما نظارت شود.اغلب علت این صداها شل بودن واشر است، اما اگر سفت کردن یا تعویض واشر به اندازه کافی مشکل را حل نکرد می تواند از قسمت های دیگر مانند لوله ها باشد.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *