مقالات

فرق بین چسب پودری و خمیری

30069

چسب پودی بهتر است یا خمیری؟؟

چسب کاشی پودری یا خمیری بخریم؟؟

 

در پاسخ به این سوال ابتدا باید به مشخصات این دو نوع چسب بپردازیم.

 

چسب کاشی خمیری یا چسب آماده به مصرف یکی از پرمصرف ترین انواع چسب ها برای کاشی می باشد.استفاده از چسب بعد از دوران سنتی نصب کاشی ها که برای نصب کاشی و سرامیک از ملات که شامل ماسه ریز ، سیمان و آب رایج پیدا کرد.مهم ترین معایب ملات زمان بر بودن ساخت آن و اجرای آن نیاز به حضور افراد متخصص دارد.این ایراد و عیب بزرگ باعث شد که نصابان به چسب خمیری یا پودری روی بیاورند.

به طور کلی چسب های موجود در بازار به دو قسم شامل پودری و خمیری میابشد.

چسب خمیری

چسب خمیری که آماده استفاده میباشد و با باز شدن درب آن می توان از آن استفاده نمود.چسب خمیری برای چسباندن کاشی بر روی دیوار استفاده می کنند. برای استفاده از این نوع چسب استادکاران با کاردک مخصوص بخشی از چسب که به حالت خمیری بوده را برداشته و به پشت کاشی می زنند.سپس با ماله پشت آن را صاف کرده که پشت کاشی یکدست شود.عموما چسب های خمیری در سطل های 12.5 کیلویی نگهداری می شود و مدت انقضا آن عموما 1 سال پس از تولید آن میباشد که بعد از دیگر چسب کپک می زند.

قالبا برای هر متر کاشی به 5 تا 7 کیلوگرم چسب نیاز میباشد.رنگ چسب هایی خمیری عموما سفید و طوسی بوده و 12 ساعت پس از نصب قابل بند کشی میاشد.از لحاظ هزینه و قیمت چسب خمیری به مراتب از چسب پودری یا ملات گران تر میباشد.

چسب پودری

در مصالح نوین برای نصب کاشی و سرامیک ، چسب پودری بهترین انتخاب است.چسب پودری از لحاظ هزینه و قیمت ارزان تر از چسب خمیری بوده و از این نظر اکثر نصابان و استاد کاران از این نوع چسب استفاده میکنند.

از لحاظ کاربرد چسب پودری آبند تر و درنصب محکم تر از چسب خمیری میباشد.عموما نصاب ها برای کف سرویس بهداشتی و توالت بهداشتی از چسب پودی استفاده میکنند چرا که چسب پودری در برابر رطوبت و آب مقاوم تر از چسب خمیری میباشد.از لحاظ نگهداشتن کاشی و یا عدم تبله کردن ، چسب پودری رتبه برتری نسبت به چسب خمیری دارد.رنگ چسب پودری سفید و کیسه های آن 25 کیلوگرمی میباشد.انقضا چسب خمیری دو سال میباشد.هم چنین برای هر متر ،نیاز به 6 کیلو چسب میباشد.

طریقه ساختن چسب پودری به این شرح است که باید برای هر یک کیلوگرم از نیم لیتر آب استفاده کرده و سپس با شمشه یا ماله اقدام به یکسان کردن چسب میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *