مقالات

آوون تستر چیست؟

کاربرد آون توستر

آوون تستر چیست؟

آون تستر دستگاهی میباشد که در لحظات خستگی ، در لحظاتی که وقت نداریم ، به دادمان می رسد.

آون توستر در حقیقت دستگاهی میباشد که غذایمان را برایمان گرم می‌کند و در مدت زمان خیلی کمی یک وعده غذایی گرم و عالی تحویل می‌دهد؛ نعمتی است برای کسانی که خسته و گرسنه از محل کار به خانه می آیند.

در واقع از این اجاق گاز کوچک و کارآمد برای آماده‌سازی مؤثر طیف گسترده‌ای از غذاها مختلف با علایق مختلف استفاده می‌شود؛ با آون توستر می‌توان تمام غذاها را دوباره گرم کرد، دوباره پخت، تست و برشته کرد و حتی بعضی غذاها را یخ‌زدایی کرد و از طعم دل انگیز آن لذت برد.

آون توسترها با ۲ المنت گرمایی در بالا و پایین آن ساخته شده‌اند و همین ساختار باعث شده که آون توستر بتواند غذاها را ترد و کاراملی نیز بکند

البته مصرف انرژی آون توستر کمی بیشتر از مایکروویو است. عموما مصرف آون توسترها حدودا بین ۱۲۰۰ تا ۱۸۰۰ وات است، در حالی‌ که توان مصرفی مایکروویوها در بازه حدودی ۷۰۰ تا ۱۳۰۰ وات قرار می‌گیرد.

آون تستر مایکروویو  
معایب مزایا معایب مزایا
زمان پخت بیشتر مناسب برای گرم کردن علی الخصوص نان کارایی کمتر در برشته کردن زمان پخت کمتر
احتمال خشک شدن غذا مناسب برای برشته کردن نامناسب برای غذاهای کم حجم و کم آب مناسب برای مایعات
عدم کارایی در گرم کردن مایعات بهینه تر برای حجم غذا کم فضای اشتغالی بیشتر مصرف انرژی کم تر
مصرف انرژی بیشتر فضای اشغالی کم تر گران بودن آن بهینه تر برای حجم غذای زیاد
         

 

کانوکشن یا فن داخلی چیست؟

کالاغدیر پاسخ میدهد.

یکی از مهم ترین نکات موجود در آوون تستر ها کانوکشن یا فن داخلی آن هاست.یک کانوکشن، دارای فن و سیستم گردش هوا است که هوای گرم را داخل محفظه را به گردش در می‌آورد و باعث می‌شود غذا یا کیک در تمام طبقه‌های فر به طور یکسان پخته شود. همچنین کانوکشن‌دار ممکن است یک المنت گرمایی دیگر برای کمک به سریع‌تر پختن غذاها داشته باشد. یکی دیگر از مزایای کانوکشن این است که این سیستم باعث کاهش رطوبت داخل فر می‌شود و به این ترتیب روی غذاها ترد و برشته می‌شود و داخل آن نرم و آبدار باقی می‌ماند. اکثر کانوکشن ها‌، تنظیماتی دارند که به وسیله آن می‌توانید عملکرد کانوکشن را فعال یا غیرفعال کنید.

جوجه گردان چیست؟

کالاغدیر پاسخ میدهد.

جوجه گردان یکی از کاربردی ترین قسمت ها در آوون تستر و فر ها میباشد.وزن مناسب مرغ برای جوجه گردان 1.400کیلو گرم تا 1.600کیلو گرم است مرغ را با سلیقه خودتون از شب قبل در ادویه بخوابانید تا مزه دار شود برای پخت ابتدا صفحه چدنی فر برقی را برداشته وفر برقی را روشن کنید تا داغ شود بعد مرغ را به سیخ بزنید وپاهای مرغ رابا نخ ببندید بالهایش را با خلال دندان به بدنش بچسبانیدو داخل تنوربزارید. سینی کوچکی که دارد زیر مرغ قرار دهید تا روغن مرغ درون آن بریزد هر دو شعله را با حرارت متوسط روشن کنید دسته جوجه گردان را برداشته ودرفر برقی را ببندید مدت زمان پخت بسته به اندازه شعله 1.5تا ۲ ساعت است..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *