مقالات

آموزش و راهنمای نصب انواع شیرآلات راسان

شاید باور نکنید اما، یک شیر آب می تواند به شما در کاهش مصرف انرژی، آشپزی راحت تر و حتی حفظ یک سبک زندگی سالم کمک کند. اخیراً، شیرآلات نیز تکامل یافته اند و از فناوری، مواد، پرداخت و حتی طراحی در ساخت خود استفاده می کنند که به آشپزخانه شما شخصیت می بخشد.

آموزش و راهنمای نصب انواع شیرآلات راسان

شاید باور نکنید اما، یک شیر آب می تواند به شما در کاهش مصرف انرژی، آشپزی راحت تر و حتی حفظ یک سبک زندگی سالم کمک کند. اخیراً، شیرآلات نیز تکامل یافته اند و از فناوری، مواد، پرداخت و حتی طراحی در ساخت خود استفاده می کنند که به آشپزخانه شما شخصیت می بخشد.

آیا فشار اقتصادی را احساس می کنید؟ با نصب شیر آب توسط خودتان در هزینه ها صرفه جویی زیادی کنید. تماس با یک لوله کش محلی ممکن است ساده ترین اقدام شما باشد، اما مطمئنا ارزان ترین گزینه نخواهد بود. نصب شیر آشپزخانه یا شیر حمام راسانیک فرآیند ساده است که برای دستیابی به نتایج عالی و حرفه ای به مهارت های پیچیده لوله کشی نیاز ندارد. این راهنمای نصب آسان شیرآلات راسان باعث می شود که در کمترین زمان احساس کنید که یک لوله کش ماهر هستید (و تعجب می کنید که چرا خودتان این کار را در تمام مدت انجام نداده اید).

برداشتن شیرآلات قدیمی پیش از نصب شیر آب راسان

قبل از برداشتن شیرآلات قدیمی، باید با استفاده از شیر پیسوار که در زیر سینک یا جای دیگری قرار دارد، جریان آب شیر را ببندید. سپس باید شیلنگ زیر شیر را که به شیر آب وصل شده اند جدا کنید. برداشتن شیر آشپزخانه یا حمام موجود ممکن است سخت ترین قسمت نصب شیر آب شما باشد. مشکل در برداشتن ممکن است به دلیل خوردگی اتصالات و سخت افزار روی شیر آب باشد که شکستن آنها را دشوار می کند.

ممکن است برای جدا کردن شیرها به آچار فرانسه و انبر قفلی نیاز داشته باشید. آچار فرانسوی به شما امکان می دهد تا به پشت سینک برسید تا مهره هایی را که شیر شما را در موقعیتی قرار می دهد که ممکن است خورده شده باشد باز کنید. در موارد شدید خوردگی، نفوذ روغن ممکن است ضروری باشد. هنگامی که مهره ها را شل کردید و هر گونه سخت افزار نصب را جدا کردید، می توانید شیر آب را جدا کنید. قبل از شروع به نصب شیر جدید، سطح سینک و قسمتی که شیر قدیمی در آن نصب شده است را تمیز کنید. (باور کنید یا نه، نیمی از راه را دارید)!

طریقه و نحوه نصب شیر راسان

اکثر شیرآلات راسان با واشر بسته بندی می شوند. با این حال، استثناهایی وجود دارد. اگر شیر جدید شما بسته بندی شده با واشر ارائه نمی شود، باید یک ظرف با کیفیت بالا و بتونه لوله کش یا درزبند لوله بخرید و بین پایین شیر آب و پیشخوان یا بالای سینک جایی که در حال نصب است، درزگیری بزنید. یک نکته احتیاط: اگر شیر آب را روی سینک یا میز فایبرگلاس یا مرمر نصب می کنید، از بتونه لوله کش استفاده نکنید. در عوض، درزبندی را انتخاب کنید که مخصوص این سطوح ساخته شده است. اگر شیر شما بسته بندی شده با واشر عرضه می شود، باید واشر را در پایین شیر قرار دهید و شیر را از طریق سوراخ هایی که روی پیشخوان یا بالای سینک قرار داده شده است، نصب کنید. همچنین می توانید مقدار کمی از بتونه یا درزگیر در اطراف پایه شیر قرار دهید تا به نگه داشتن آن کمک کند. بیشتر شیرآلات راسان با مهره هایی در جای خود نگه داشته می شوند که به راحتی با دست بسته می شوند. با این حال، اگر شیری که نصب می‌کنید مهره‌هایی ندارد که بتوان آن‌ها را به این روش سفت کرد، می‌توانید از آچار سوکتی از انبر قابل تنظیم برای سفت کردن آن‌ها استفاده کنید. بسته به نوع شیری که نصب می کنید (تک دستگیره، دو دسته، تک سوراخ، تک اهرمی و …) و سازنده شیر، راه های مختلفی برای نصب شیر وجود دارد – پس حتما دستورالعمل راسان برای نصب را مطالعه کنید. که در بسته بندی شیرآلات راسان موجود است.

هنگامی که شیر جدید شما نصب شد، گام بعدی شما این است که منبع آب را به اتصالات سرد و گرم شیر جدید وصل کنید. در این مرحله، بسیاری از صاحبان خانه تصمیم می گیرند شیلنگ زیر شیر موجود یا سایر لوله کشی های زیر سینک را جایگزین کنند. اگر طول آنها اشتباه باشد، ممکن است نیاز به تعویض این خطوط داشته باشید. اگر تصمیم دارید خطوط لوله کشی را با شیر جدید جایگزین کنید، حتما اتصالات مناسب برای شیر قطع و وصل و شیر بالا را خریداری کنید (اکثر شیرها از خط تغذیه ½ اینچی استفاده می کنند). نکته ویژه: اگر از لوله یا خطوط مسی برای اتصال شیر آب استفاده می کنید. ، اکنون بهترین زمان برای تعویض واشر این قطعات اتصال است.

هنگامی که شیلنگ زیر شیر دوباره وصل شدند، می توانید آب را در شیر قطع کننده دوباره روشن کنید. هواکش را (به طور موقت) که در دهانه شیر آب قرار دارد را بردارید تا زباله ها یا رسوبات دیگر را از فرآیند تولید خارج کنید. شیر آب را باز کنید و به مدت یک دقیقه یا بیشتر کار کنید تا نشتی در شیر آب و شیلنگ زیر شیر اتصال را بررسی کنید. هنگامی که این کار انجام شد و بتونه یا دوغاب اضافی را تمیز کردید (یک پارچه مرطوب معمولا این کار را انجام می دهد)، می توانید عقب بایستید و روحیه مستقل و مهارت های جدید لوله کشی خود را تحسین کنید. تو موفق شدی! شیر آب راسان شما نصب شده و آماده استفاده است و کیف پول شما خوشحال خواهد شد که خودتان این کار را انجام داده اید.

نکاتی که هنگام نصب شیرآلات راسان باید بدانید

همه شیرآلات یکسان ساخته نمی شوند، بنابراین مهم است که قبل از خرید شیر آب راسان جدید خود هدف خود برای خرید را در نظر بگیرید. اگر در حال بازسازی یا تعویض وسایل موجود هستید، فکر کردن در مورد اینکه چه نوع شیرآلاتی به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد می‌تواند منجر به سال‌ها استفاده بدون دردسر شود.

محیط نصب:

شیرآلات برای نصب بر روی سینک یا دیوار فروخته می شوند. اگر شیر آب را در یک محیط خارجی نصب می کنید، حتماً شیر را برای استفاده بیرونی انتخاب کنید.شیرآلات طراحی شده برای فضای باز محافظت بیشتری در برابر دمای یخ زدگی و آسیب شیر ناشی از باران یا برف ذوب شده دارند. اگر آن را در مکانی مرطوب مانند حمام نصب کنید، رعایت همین نکات نیز برای آن صدق می کند

نوع شیر:

فاکتور مهم دیگری که در نصب شیر آب باید در نظر گرفته شود، نوع اتصالات است. شیرآلات در دو نوع وجود دارند: شیرهای صفحه ای و دیواری. شیرهای نصب شده روی عرشه با پیچ و مهره ای روی کانتر ثابت می شوند و معمولاً دارای شیلنگ زیر شیر در زیر آنها هستند که به دریچه های زیر سینک می رسد.

شیر آب دیواری دارای شیلنگ زیر شیر در زیر آن نیست، اما در عوض به لوله های آب در بالا یا زیر سینک متصل می شود. در هر صورت، مطمئن شوید که شیر آب جدید شما با سینک و فشار آب شما مطابقت دارد. به عنوان مثال، شما نمی توانید یک شیر آب دیواری را به یک شیر صفحه ای وصل کنید.

متریال:

شیرآلات در سه ماده رایج موجود هستند: برنج جامد، فولاد ضد زنگ و برنج با روکش نیکل. شیرهای برنجی جامد از بین سه گزینه بادوام ترین هستند، اما گران ترین آنها نیز هستند. اقلام برنجی به مرور زمان در معرض آلاینده های آب یا هوا کدر می شوند. شیرآلات را چندین بار در سال تمیز، خشک و جلا دهید تا از کدر شدن آنها جلوگیری شود.

شیرآلات فولادی ضد زنگ در برابر زنگ زدگی مقاوم هستند، اما در مقابل خوردگی نیز مستعدترین هستند. با این حال، از آنجایی که فولاد ضد زنگ در برابر خوردگی توسط آب مقاوم است، برخی از تولیدکنندگان گریدهایی از فولاد ضد زنگ را به طور خاص برای استفاده در شیرآلاتی که شبیه برنج هستند، توسعه داده اند.

برنج با روکش نیکل دارای روکش طلایی یا نقره ای است که می تواند ظاهر کروم را تقلید کند، اما فقط برنج جلا داده شده است. اگرچه آبکاری نیکل دوام را افزایش می دهد، اما از کدر شدن آن مانند برنج جامد جلوگیری نمی کند.

نرخ جریان:

سرعت جریان یک شیر آب بر حسب گالن در دقیقه (GPM) اندازه گیری می شود. نرخ GPM بالاتر به این معنی است که آب بیشتری از دستگاه عبور می کند.

دستگیره شیر آب:

شیرهای آب استاندارد از یک دسته جداگانه برای کنترل هر شیر استفاده می کنند. شیر آب تک دسته هر دو آب سرد و گرم را با یک دسته می چرخاند در حالی که شیرهای دو دسته دارای دسته های جداگانه برای آب سرد و گرم هستند. در هر صورت، هنگام تصمیم گیری در مورد شیر آب، مطمئن شوید که سبک دسته ای که می خواهید، با شیر آب صفحه ای یا دیواری شما مطابقت داشته باشد.

همچنین باید با دکوراسیون آشپزخانه شما همخوانی داشته باشد، بنابراین به دنبال یکی از سبک های مورد علاقه خود باشید.

اگر چندین شیر رادر پروژه ای نصب می کنید، حتما دستگیره هایی را در نظر بگیرید که با سایر ویژگی ها هماهنگی دارند.

سبک:

شیرآلات نیز در طیف گسترده ای از سبک ها مطابق با سلیقه و دکور شما عرضه می شوند، مانند سنتی، معاصر یا مدرن. شیرآلات سنتی سبک موجود را با دستگیره هایی که شبیه شیر آنتیک می چرخند در نظر می گیرند. مدل های معاصر از روکش های فلزی شیک تر و شیرآلات تک یا دو دسته استفاده می کنند.

شیرآلات سبک مدرن دارای خطوط ساده و براق و دهانه های بزرگ هستند تا با دکوراسیون مدرن مطابقت داشته باشند. اکثر شیرآلات راسان در روکش های متفاوتی تولید می شوند تا با ظاهر سایر لوازم آشپزخانه مطابقت داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *